fredag 31 augusti 2007

Poäng! (uppdaterat)

Har ni kanske glömt av varför ni får poäng? Den som har gjort flest utmaningar efter den sista utmaningen i år, kommer att få en hel låda full av papper, dekorationer, stämplar och annat spännande. Där kommer att finnas en sak med från nästan varje sponsor vi haft under året! Det kanske kan fungera som en morot att tänka på! Vilken julklapp någon av er kommer att få!

Efter att ha läst era kommentarer, kommer vi fram till följande: vi kommer att ha en ensam vinnare i slutet av året. Vi gör dessa utmaningar, för att - som en av er skriver "... man får så mycket skapat, som blir till pga att man fått tänka i nya banor... " Det är det som är meningen med den här bloggen. Att ni kan få en eller annan gåva från någon av alla våra sponsorer måste ses som en bonus. Vill ni ha detta till en ren tävling, så är det bara att tävla på. Ni som inte har så många poäng, har ett flertal chanser på er att hämta in dessa under hösten. Det kan knappast vara kört redan?!

Men - varför måste det enbart bli en tävling mot andra?! Utmana dig själv om att få gjort alla de layouter du vill få gjort! Det måste vara vara viktigare med den skapande processen än att tävla mot andra...

Vi tar tillfälligt bort 10-i-topplistan, för att eventuellt få er att tänka i ännu nyare banor. Det kommer fortfarande vara möjligt att se poängställningen genom att klicka på hela topplistan i sidmenyn.

Hoppas ni alla får en underbar helg!

9 kommentarer:

Anonym sa...

Kan man tänka sig ett pris till 2:an och 3:an också så att man orkar kämpa på om man ligger lite längre ner på listan liksom.

Anonym sa...

Ja, jag tänkte nästan så att man kan ha pris ända ner till 5:an, även om det är nåt väldigt litet bara..För det känns som om chansen att klara sig upp ända på första plats är vääääldigt svårt och att många nog redan gett upp för de är så många poäng efter..

Anonym sa...

vi får se vad vi kan komma fram till. tanken är ju trots allt att bli inspirerade till att skapa... inte till att ge upp för att ni ev inte kommer att vinna slutpriset. ni har minst en chans i veckan att vinna något!

Anonym sa...

Det känns som om jag hoppade på detta lite sent.. :)

Hur är det med utmanings-vinsterna? De lottas, men då kan samma skapare vinna jämt? Rent teoretiskt? Eller styr ni det på _något_ sätt?

Millan sa...

Och jag som låg på delad första plats...Men jag kände mig så stressad av det, så när montera ordet kom, så lät jag det bara vara...Får se om jag tar tag i det igen snart...

Anki sa...

Oj, vilken rolig vinst för den som lyckas hålla i hela vägen. Vissa ord är ju så svåra så man kan bli totalt blockerad, som jag är just nu med liksom.

Men det är roligt att det är så, en verklig utmaning att bita i. Den verkliga vinsten (om man inte vinner någon av utlottningarna menar jag) är ju trots allt att man får så mycket skapat, som blir till pga att man fått tänka i nya banor. Det gillar jag!

Anonym sa...

Ja det blir till att kämpa på då...för en julklapp som den här vill man ju ha!
Kramiz Ann-louice

ett litet ord sa...

maritha! i teorin skulle du faktiskt kunna vinna varje vecka som du deltar, ja! Och nej, vi styr inte upp det på något vis. övriga svar går att läsa på bloggen!

Anonym sa...

Det är precis så jag tänker, att det är en utmaning för mig själv mer än något annat. Att tänka på ord och koppla det till vad jag skulle vilja bevara och berätta för omvärlden. Det är ju jättetrevligt med vinsterna och för den som satsar på att vinna stort har ju naturligtvis möjligheten. Personligen njuter jag av inspirationen och hänger med så gott jag kan, några ord funderar jag fortfarande på så ni startar en mumsig process för alla oss som tycker om att skriva på sina layouter. Kram och trevlig helg!!