torsdag 25 oktober 2007

Ord #15

Ord #15 är NATUREN och sponsras av Hobbyhuset! Ni har fram till midnatt tisdagen den 30 oktober på er att skapa!

Efter mycket funderande fram och tillbaka, har vi kommit fram till att du får maila oss (ettlitetordmail@gmail.com) din LO när den är färdig. Storleken på din LO får inte vara större än 500 pix på bredden. Du får fortfarande lägga upp din LO på din blogg, och lämna gärna en kommentar här på bloggen (i detta inlägg) om att du har lagt upp ditt bidrag. På det viset hoppas vi att vi kommer att ha mer tid till att lämna fler kommentarer till era LO!

Vi vill gärna att du fortfarande skriver "Ett litet ord #15" i titeln på det inlägg där du laddat upp din LO!

Det fortsätter att vara lite si och så med journalingen. Kanske blir ni inte så inspirerade av våra ord som vi hoppats, men glöm inte av vad det handlar om! Det viktiga är trots allt historien; vad som händer på bilderna eller vad som händer hos er när ni "smakar" på ordet... Försök fånga den känslan i ord, och skriv ner de orden!

För dig som nyss hittat hit, så är det bara att hoppa på utmaningarna! Läs igenom reglerna, så blir det förhoppningsvis inga överraskningar! Har du några frågor, är det bara att maila oss så försöker vi svara så fort vi kan. Adressen hittar du högst upp i sidomenyn.

Av Hobbyhuset fick vi papper från Cloud 9 Design och We R Memorykeepers. Nedan ser ni vad vi hittade på med dem. Det finns ett likadant papperspaket till en av er! Tack Hobbyhuset!

Kristinas dubbel-LO "Naturen"


Madeleines "Naturen"


... och "Ute i den svenska naturen"

17 kommentarer:

Anonym sa...

Det var ett tacksamt ord, där har jag mycket att scrappa om, dels från mitt föräldrahem, men har det omkring mej i vardagslivet även nu.

Jag är jätteglad att jag hittat den här bloggen, för det ger mej sån inspiration, det blir andra titlar på LOna, än vad det skulle blivit annars.

maxell sa...

Jag förstår varför ni vill ha dem via e-post. Det borde rimligen vara lite snabbare att kolla igenom alla bidrag på det viset. Bra även att ni anger maxbredd. Något jag saknat innan och som jag troligen har varierat och därmed även överskridit... :/

Vad gäller själva berättelsen håller jag med om att den är det viktigaste i den här kontexten (utöver själva skapandet då). Det aktuella ordet kan verkligen smakas på. Vad ger det för associationer? Hur känner du dig när du hör/ser/läser det? Sedan kan det ibland sitta lite längre inne och därmed kan det bli lite "intvingat" i sitt sammanhang. Men det borde ändå kunna bli en liten berättelse på mer än ett par meningar. Eller?

Å nu ska jag smygsmaka på det nya ordet. Kanske även besöka densamma en sväng... :)

Anonym sa...

Här finns mitt bidrag till " ett litet ord #15.
Jag har även mailat layouten...hoppas det blev rätt nu bara.
http://alleswe.bloggagratis.se/2007/10/26/333409-ett-litet-ord-utmaning-15/

Anonym sa...

Hej! Här kommer mitt bidrag till ett litet ord den här veckan! Jag har även mailat det! Tack för åter ett bra ord.

http://missmians.blogg.se/1193420659_ett_litet_ord_15.html

Anonym sa...

Åh vad jag har halkat efter nu.. Sitter och smakar på ordet och får se om jag kommer mig för att scrappa något på helgens scrapträff. Underbara layouter ni gjort!!

Anonym sa...

Tack för inspiration som vanligt har ni gjort härliga layouter!

Jag har laddat upp i min blogg, om någon annan vill se och tycka, Annars så har ni fått mail..:D

Anonym sa...

Först tyckte jag det var ett svårt ord - jag som aldrig är ute i naturen?! Men så fick jag syn på vårt bröllopsfoto och - pang - där var ju layouten! ;-)

Jag har mailat resultatet och för den som vill tjuvkika finns LOn även i 2peas-galeriet: Bröllop i naturen
(Om jag gjorde rätt ska det vara klickbart...)

Anonym sa...

Nu ligger mitt bidrag i bloggen; det kommer ett mail också när jag lyckats fixa bilden - är INTE bra på sånt...
Den här gången har jag faktiskt fuskat med journalingen (förlåt) men bilderna får tala för sej själva denna gång... TACK för inspirationen - jag behövde en knuff med just denna LO!

http://kada.blogg.se/1193564316_ett_litet_ord_15__nat.html

Anonym sa...

Mitt bidrag:

http://almanova.blogg.se/1193694434_ett_litet_ord_15_natu.html

ska ta en bättre bild på journalingen om ni vill se det, annars hoppas jag att ni litar på att den finns där bakom ;-)

Anonym sa...

här är mitt bidrag! Kul ord!

Mailar bidraget också...

Anki sa...

http://skapatavanki.blogspot.com/2007/10/naturen-ett-litet-ord-15.html
naturen var ett bra ord och jag blev faktiskt nöjd men min lo. Det känns roligt att få bli det.

maxell sa...

Här är min sida som någon som är nyfiken gul på naturen...

Jag skickar iväg ett e-brev med eftersom det står så i instruktionerna.

Anonym sa...

Nu har jag laddat upp mitt bidrag.
Det härblir bara roligare, och roligare, med dom här ordutmaningarna, fantasin går igån som bara den, längtar varje vecka efter det nya ordet, hinner sällan med på extrautmaningarna, men det ska nog komma det också¨.

http://elsamajarun.blogg.se/1193762810_ett_litet_ord.html

Katarina76 sa...

Jag provade att göra en snabb LO (max 30 minuter) och blev rätt nöjd.
http://katarina76.blogg.se/1193771778_ett_litet_ord15.html

Anonym sa...

Här finns mitt bidrag:
http://millasblog.blogg.se/1193773132_ett_litet_ord_15.html

Mamma M sa...

Hej! Här kommer mitt bidrag till ordutmaning nr 15 NATUREN

http://zetterqvistolsson.blogspot.com/

Anonym sa...

Här kommer mitt bidrag till Naturen:
http://ansol.blogg.se/1193778496_ett_litet_ord__15__na.html

Mail kommer också, så fort jag hittat var katten man förminskar fotot när jag inte är vid min egen dator.