torsdag 3 januari 2008

Att använda journaling som dekoration

Det första tipset handlar om att det går alldeles utmärkt att använda sin handstil och pennor som dekoration. Berättelsen blir en del av layouten. Det är enkelt, och det blir snyggt. Fotona och berättelsen får den uppmärksamhet som, i det här fallet, är det viktiga.

Det enda som jag har använt mig av här är vit cardstock (Prism), foamstamps (MM), Dabbers (Red Pepper), ZIG Calligraphy (Pure Blue) och svart penna (Pilot Perma Ball).



I vanliga fall använder jag mig gärna av datorn för att skriva texten, men på den här layouten ville jag ha min egen handstil. Våga använda handstilen, den är en del av det arv som vi lämnar efter oss.

Skapar du något med hjälp av detta? Om du gör det, lämna en direktlänk i en kommentar till det här inlägget.

3 kommentarer:

Sollan sa...

Så otroligt läckert med all text. Jag skapar gärna efter det och har texten i fokus ibland. Det beror ju på, ibland räcker det med ett foto och sen skriver man resten. Me jag ska filura på en ny Lo på detta sätt, så att några av de nya blir gjorda också. ;D

Anonym sa...

Jättehärlig layout..

Att använda mig av egen hanstil är -för mig- inte så aktuell.. Det blir så dyrt att omvandla till ett eget tpsnitt ;D Ok- Nackdel Digiscrap.. :D

Anki sa...

Tänk vad fint det kan bli med enkla medel, dvs text.Du ahr ju deesutom en vacker handstil som pryder sin plats. Håller med oma tt det handskrivna tillför något. Brukar tänka så när jag är klar med en lo och handstilen känns så där, att det är personligt, mitt, och ger karaktär. Härlig layout!