söndag 20 januari 2008

Utmaning #2

Hoppas att ni är sugna på ännu en utmaning! Den här gången är det tänkt att du ska minnas vad du ville bli när du blev stor - när du var liten! Använd "När jag blir stor ska jag bli... " som början på titeln på din LO.

Du ska berätta om vad du ville bli, varför och ta gärna med vad det blev av dig... Har du blivit det du ville bli när du var liten? Hur kom du dit du är nu? Varför blev det inte som du drömt om? Det finns många frågor du kan ställa dig själv för att få igång skrivandet, det är bara att sätta igång! Tänk på att det är historien vi vill åt, så utmana er själva lite extra... Framför allt vill vi att ni har roligt, så ta inte det hela på alldeles för stort allvar...

Kanske behöver jag påpeka att det ska vara nygjorda, välarbetade alster, skapade enbart till den här utmaningen?! Läs igenom reglerna och om något är oklart är det bara att maila oss, så försöker vi förklara eller hjälpa till.

Ni har ända fram till midnatt den 1 februari på er att skapa. Maila din LO till oss (håll storleken runt 600 pixlar, är ni snälla), så gör vi vårt urval och presenterar några layouter här på bloggen. Därefter får du ladda upp på din blogg/galleri

Nedan ser ni utmaningens inspirations-LO! Vi ser fram mot att se vad ni skapar den här gången!



3 kommentarer:

Anonym sa...

Jag vet fortfarande inte vad jag vill bli när jag blir stor...
Snygg Lo!

Anki sa...

Attans. Jag la jättemycket krut på denna igår kväll, men hade inte möjlighet att dubbelkolla på datorn vad den skulle heta, så min heter "När jag var liten". Så det blir väl tyvärr att hoppa över denna då, för kortet är ju redan använt och jag kan inte pilla bort bokstäverna.

Tack i alla fall för inspirationen!

Anonym sa...

Vilekn kul gej, men fick bara min sons underbara ord i huvudet så jag gjorde en på honom :) Den finns på min blogg, ska minsanna ta tag i konsten nu...
Kram Aase