tisdag 8 januari 2008

Presentation 9



Namn/Alias AnnSofie Olsson och mitt alias är Ansol
Jag har scrappat sedan... september 2005, då jag ville hitta ett bra sätt att sätta in mina bilder från vår USA-resa vi gjorde under våren, utan att bara sticka in dem i ett vanligt album med fickor. En arbetskamrat hade gått kurs och berättade, jag gick kurs i samma vecka och blev helfast.
Jag känner mig mest kreativ när... jag köpt nya grejer, eller när jag fått nya foton framkallade. Sedan är det inte helt fel med ett städat skrivbord, vilket händer allt för sällan.
Mina favorit scrapsaker är... "nästan allt". Skämt åsido, CraftRobon gillar jag skarpt och när jag inte orkar ta fram den, så är QK-tången i arbete. Mönstrade papper köper jag alldeles för ofta, gillar framför allt Basic Grey (de flesta), MME och andra i den lite smutsiga stilen. Gillar inte Chatterbox tex. Blommor kommer ofta med på mina LO:er, har "en hel trädgård" full.
Mina favoritfärger är... de flesta. Kanske inte så mycket skarpa färger som cerise, neonfärger och orange och så, även om jag kan tänka mig cerise på kläder. :-)
Jag scrappar för att... jag vill bevara minnen. När jag tittar i mina föräldrars eller mor- och farföräldrars album, blir jag så frustrerad för att det varken står datum eller vem bilderna föreställer. Detta vill jag undvika med de bilder jag sätter i mina album.
Världens bästa låt är... Oj, jag gillar många låter. Jag har alltid radion på i bilen och på jobbet. Nu kan jag inte komma på en låt jag gillar bäst.
Mitt favoritcitat från en film är...
Lika svårt det, fast av annan anledning. Jag bor långt ute på landet, långt från biografer och tittar sällan på filmer på TV heller. Så tyvärr jag kan inte komma på något.
Jag kan nästan inte leva utan... bil. Vart man än skall, måste man ha bil. Vi har 3 bilar på 2 personer (varav en är en röd Cadillac deVille Convertible 1970.)
Min blogg finns här http://ansol.blogg.se

Inga kommentarer: