måndag 7 januari 2008

Presentation 3

Idag vill vi presentera vinnaren av Ett litet ord 2007, Katarina. Lite längre fram kommer ni att få se några layouter som hon gjort speciellt för oss här på Ett litet ord!


Namn/alias...
Jag heter Katarina Brändström och mitt alias är Katarina 76.
Jag har scrappat sedan... sommaren 2005, ville göra något mer och annorlunda med bilderna jag hade efter min yngsta dotter, hittade till scrappiz och blev fast ordentligt.
Jag känner mig mest kreativ... när det finns en tidspress och det är mycket att göra, tex på träffar och croppar. Och alltid mer kreativ på kvällen än på dagen, blir lite väl sent ibland.
Mina favorit scrapsaker är ... papper, band och foton, gör ganska många LO utan fotografier, men njuter då jag hittar rätt papper och färger till rätt foto!
Mina favoritfärger är... gult, men inte så mycket då jag scrappar, scrappar oftast med starka färger men tycker egentligen lika mycket om de dova och de lugna, har bara lite svårt för att för mycket gulli gull och pasteller.
Jag scrappar för att... det är roligt, men också för att berätta om mig själv och mina tjejer, om vårat liv och tankar, och för att bearbeta mycket som har varit och är svårt i livet.
Världens bästa låt är... Oj! Har massor jag gillar, är lättare med favorit artister, då är det Prince (vars texter är helt underbara och stundtals hysteriskt roliga bara man ger sig tid att förstå dem.) och Leonard Cohen.
Mitt favoritcitat från en film är...
"Vår familj är liten och trasig - men bra" ur Lillo och Stich (eller hur man nu stavar.)
Jag kan nästan inte leva utan... kaffe, barn och böcker.
Min blogg finns här... http://katarina76.blogg.se

Inga kommentarer: